شفق مدرسه‌ای به رنگ عشق

چگونه یک کلاس فعال داشته باشیم ؟

روزگاری که معلم به عنوان گوینده و دانای کلاس و دانش آموز فقط به عنوان شنونده در کلاس حاضر می شد سپری شده است ، زمانی دانش آموز را به عنوان یک لیوان خالی در نظر می گرفتند که باید به وسیله ی معلم و کتاب های درسی پر شود ولی اکنون اشتباه بودن این تفکر به اثبات رسیده است . اکنون دانش آموز را باید آتشی افروخته بدانیم که معلم آن را شعله ورتر می کند . در ادامه روش ها و راه کارهایی برای فعال کردن کلاس ریاضی و بهبود جریان یاددهی یادگیری ارایه می شود .



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 30 / 1 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

عوامل روانی

1- آمار نشان می دهد كه 1% از جمعیت روانی شدید و 10% آنها از اختلالات روانی خفیف در رنج هستند . در بیماریهای روانی تغیرات غیر طبیعی در رفتار و روان شخص به وجود می آید و باعث ایجاد اختلال در فعالیتهای فرد می شود . جسم و روان بهم وابسته هستند و عده ای به دلیل اینكه هنوز نمی دانند بیماری روانی چیست . هنگامی كه به مراكر بهداشتی و درمانگاهها و یا بیمارستانها مراجعه می كنند . غالبا" بیماریهایی جسمی را مطرح می كنند . چنانچه مربیان و معلمین نسبت به بیماریهای روانی موجود در روح كودك پی نبردند و درصدد علت یابی و رفع آن برنیایند باعث خواهد شد كه این عوامل در روی تحصیل دانش آموزن اثر گذاشته و موجبات افت تحصیلی او را فراهم كنند . در ذیل به چند نمونه از عوامل روانی كه موجبات افت تحصیلی در درس ریاضیات را فراهم می كنند اشاره می شود .



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 30 / 1 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

جشنواره هنری دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ با اهداف پرورش حس زیبایی شناختی و زیبایی دوستی، افزایش زمینه همکاری و روحیه مشارکت گروهی، ایجاد زمینه فعالیت‌های نشاط‌آور، تقویت حس خودباوری در دانش‌آموزان و شناخت استعدادهای مختلف دانش‌آموزان در تاریخ چهارشنبه 91/1/30 در آموزشگاه استثنایی هوشمند شفق برگزار گردید.

در این جشنواره دانش‌آموزان با گل، وسایل و مواد دورریختنی به ساخت کاردستی پرداختند.

از دیگر فعالیت‌های جدید و جذاب جشنواره کارگاه‌های علوم، اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها و کارگاه هوشمند سازی بود.

همچنین با ساخت نمادین درب منزل حضرت فاطمه(س)، عطرآگین شدن فضای جشنواره و بخش‌های دیگر مراسم بود.

در این روز، ریاست محترم آموزش و پرورش استثنایی استان جناب آقای پایدار و کارشناسان محترم آموزشی آن اداره و نیز والدین محترم دانش‌آموزان از جشنواره بازدید نمودند.

شایان ذکر است که این جشنواره تا روز یکشنبه در آموزشگاه دایر می‌باشد.

  



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 29 / 1 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

نرم افزارهای امنیتی سیستم
فایروالها آنتی ویروسها و آنتی اسپمها برنامه هایی هستند که قائدتا باید انرژی زیادی را از سیستم بگیرند. چونکه این نرم افزارها در اولین فرصتی که در بوت پیدا کنند اجرا میشوند و منابعی را که لازم دارند در اختیار خود میگیرند.
نمونه ها:
Norton Internet Security 2006
McAfee SecurityCentre
Kaspersky Internet Security 6.0.0.303
BitDefender v10




ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 29 / 1 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

روز چهارشنبه 23/1/91 ساعت 11 چند تن از همکاران گرامی ما از آموزشگاه استثنایی ایمان خاتم از کلاس های هوشمند بازدید نمودند.

در این بازدید راهنمایی های لازم درخصوص راه اندازی کلاس هوشمند و تجهیزات مورد نیاز در این خصوص توسط معاون آموزشگاه ـ مرشدی ـ انجام شد. و به سؤالاتی که در این زمینه داشتند پاسخ داده شد.

 

ارسال در تاريخ دو شنبه 26 / 1 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

 

  •  بازی های وانمودی به کسب مهارت های اجتماعی و عاطفی کمک می کنند

هنگامی که کودک شما در حال بازی وانمودی  است، به شکل فعال نقش های عاطفی و اجتماعی زندگی را تجربه می کند. او با بازی های جمعی می آموزد که چگونه نوبت را رعایت کند، چگونه به ترتیب، مسئولیت ها را تقسیم کند و خلاقانه به حل مشکل بپردازد. هنگامی که کودک شما شخصیت های مختلفی را وانمود سازی می کند، درحال  تجربه کردن "راه رفتن با کفش های دیگری است". با کفش های دیگران راه رفتن" به دستیابی او به مهارت های مهم اخلاقی و همدلی یاری می رساند. برای خردسالان طبیعی است که دنیا را از دید خود و با محوریت خود ببیند. آن ها با کمک بازی های جمعی، کم کم احساسات دیگران را درک می کنند. وقتی کودک پی می برد که با وانمودسازی می تواند خود را به جای هر کس و هر چیزی بگذارد، اعتماد به نفس  پیدا می کند!

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 22 / 1 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

کتاب پارچه ای چیست؟
کتاب های لمسی پارچه ای برای کودکان کم بینا و نابینا و همچنین افرادی که دچار کم توانایی های فیزیکی و ذهنی هستند، مناسب اند. این کتاب ها بهترین راه برای آشنایی با لذت خواندن و وسیله ای ارزشمند برای کمک به درک مفاهیم واژگان و ایده ها هستند. این کتاب ها سبب ایجاد رابطه ی متقابل میان کودک نابینا با همکلاسان و افراد خانواده اش می شوند و او را تشویق به خواندن و لذت بردن می کنند.
بهترین نوع کتاب های لمسی آن هایی هستند که در تولیدشان از  انواع گوناگون پارچه با بافت های متفاوت استفاده شده باشد و نه آن هایی که به تمامی با پارچه های نرم و لطیف تهیه شده اند. کتاب های لمسی باید به حد کافی محکم باشند تا در برابر هیجانات خواننده تاب بیاورند، متنی کوتاه و تصاویر ساده داشته باشند و مهم تر اینکه در هر وضعیت و حالتی قابل لمس باشند. بسیاری از کودکانی که قدرت دیدن حروف نوشتاری را ندارند، به اندازه ای از بینایی برخوردار هستند که از رنگ های شفاف و کنتراست بالای میان آن ها لذت ببرند. برخی از کودکان به طور خاص می توانند تلالو  برخی پارچه ها را تشخیص دهند.  اگر کتاب ها دارای صدا و بو باشند، جذابیت شان صد چندان می شود.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 22 / 1 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

جلسه آموزشی - توانبخشی آموزشگاه با حضور اولیای گرامی دانش آموزان با موضوعی «پیشگیری از معلولیت» و سخنرانی آقای زارع کاردرمانگر آموزشگاه روز دوشنبه 21/1/91 برگزار گردید. اهم مطالب ارائه شده:

- تعریف معلولیت. - علل معلولیت. - نیازهای افراد معلول. - برنامه ها و خدمات ویژه برای افراد معلول. - نقش عوامل محیطی مؤثر بر افراد معلول. - کیفیت زندگی افراد معلول و برنامه مبتنی بر جامعه (CBR)

 

ارسال در تاريخ چهار شنبه 21 / 1 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

روز یکشنبه 91/1/20 دوره آمادگی سنجش هوش بدو ورود به دبستان با حضور شش نفر از همکاران و کارشناس محترم اداره آموزش و پرورش استثنایی یزد (سرکارخانم امیدی) در آموزشگاه برگزار گردید.

ارسال در تاريخ چهار شنبه 21 / 1 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

روز سه شنبه ساعت 10 تعداد 30 نفر از دانشجویان رشته علوم تربیتی دانشگاه یزد از این آموزشگاه بازدید نمودند.

در این بازدید، دانشجویان محترم از نزدیک با نحوه تدریس معلمان به گروه های مختلف دانش آموزان و نیز با کلاس های هوشمند آشنا شدند.

ارسال در تاريخ سه شنبه 20 / 1 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 12 صفحه بعد