شفق مدرسه‌ای به رنگ عشق

ارسال در تاريخ شنبه 1 / 5 / 1392برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

ارسال در تاريخ یک شنبه 28 / 4 / 1392برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ
ميزان فوق العاده سختي كار كاركنان آموزش و پرورش استثنايي افزايش مي يابد


معاون وزير و رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي از افزايش ميزان فوق العاده سختي شرايط كار كاركنان و معلمان آموزش و پرورش استثنايي و انجام مقدمات اجرايي آن خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، نامدار عبدالهيان گفت: با تلاش و پيگيري هاي انجام شده ، افزايش ميزان فوق العاده سختي  شرايط كار كاركنان و معلمان آموزش و پرورش استثنايي طي بخشنامه اي از سوي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور به سازمان آموزش و پرورش استثنايي ابلاغ شده و مقدمات اجرايي آن در حال انجام است.

وي گفت: تمامي كاركنان شاغل در آموزش و پرورش استثنايي اعم از نيروهاي رسمي و پيماني از فوق العاده سختي شرايط كار بهره مند مي شوند كه با احتساب مبالغ قبلي ماهانه تا سقف 100 هزار و 600 تومان قابل پرداخت است.
رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي افزود : با توجه به تعداد نيروهاي انساني شاغل در مدارس و ادارات آموزش و پرورش استثنايي كشور قريب 17 هزار نفر از اين فوق العاده بهره مندخواهند شد.

گفتني اين فوق العاده شرايط سختي كار علاوه بر مبالغي است كه در بند 5 ماده 68 قانون خدمات  كشوري براي تمامي كاركنان دولت مصوب شده است و از تاريخ  8/4/92 قابل اجرا است.

ارسال در تاريخ یک شنبه 21 / 4 / 1392برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ
سخنان پیامبراکرم (ص)درباره ماه مبارك رمضان

 

1.سید قدس سره در (اقبال) از كتاب (بشارة المصطفى لشیعة المرتضى ) با استناد آن به ((حسن بن على بن فضال )) از امام رضا از پدرانش ، از امیرالمؤ منین - درود و سلام بر آنان - روایت نموده كه حضرت فرمودند: رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) روزى براى ما سخنرانى نمود و فرمود:

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 20 / 4 / 1392برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

ارسال در تاريخ پنج شنبه 20 / 4 / 1392برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

ناگهان معلم عصبی دفترو روی میز کوبید و داد زد: سارا ........!!! دخترک ناگهاني خودش رو جمع و جور کرد، سرش رو پایین انداخت و خودش رو تا جلوی میز معلم کشید و با صدای لرزان گفت : بله خانوم؟ معلم با عصبانیت، تو چشمای سیاه و مظلوم دخترک خیره شد و داد زد: چند بار بگم مشقاتو تمیز بنویس و دفترت رو سیاه و پاره نکن اين چه وضعيه كه درآوردي ،چند روزه كه بهت تذكر ميدم اما توي گوشت نميره كه نميره يه روز ورقاش از بس كه پاكش كردي شده مث ضخامت نخ يه روز كثيف يه روز پاره تو چقد نامرتبي بچه ها زدند زير خنده و يواشكي درباره دفتر مشق سارا طنز مي گفتند فردا مادرت رو میاری مدرسه می خوام در مورد دختر بی انضباطش باهاش صحبت کنم!



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 27 / 2 / 1392برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ
شب جمعه اوّل ماه رجب را لیلة الرَّغائب مى گویند
بدانکه شب جمعه اوّل ماه رجب را ليلة الرَّغائب مي‌گويند و از براي آن عملي از حضرت رسول صَلَّي اللَّهِ عَلِيهِ وَ اله وارد شده با فضيلت بسيار که سيّد در اقبال و علاّمه در اجازه بني زهره نقل کرده‌اند از جمله فضيلت او آنکه گناهان بسيار بسبب او آمرزيده شود

بدانکه شب جمعه اوّل ماه رجب را ليلة الرَّغائب مي‌گويند و از براي آن عملي از حضرت رسول صَلَّي اللَّهِ عَلِيهِ وَ اله وارد شده با فضيلت بسيار که سيّد در اقبال و علاّمه در اجازه بني زهره نقل کرده‌اند از جمله فضيلت او آنکه گناهان بسيار بسبب او آمرزيده شود و آنکه هر که اين نماز را بگذارد چون شب اوّل قبر او شود، حقّ تعالي بفرستد ثواب اين نماز را بسوي او به نيکوتر صورتي با روي گشاده و درخشان و زبان فصيح پس با وي گويد اي حبيب من! بشارت باد تو را که نجات يافتي از هر شدّت و سختي گويد تو کيستي؟ بخدا سوگند که من روئي بهتر از روي تو نديدم و کلامي شيرين‌تر از کلام تو نشنيده‌ام و بوئي بهتر از بوي تو نبوئيدم.

 گويد من ثواب آن نمازم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال بجا آوردي؛ امشب بنزد تو آمدم تا حقّ تو را ادا کنم و مونس تنهائي تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دميده شود من سايه بر سر تو خواهم افکند در عرصه قيامت پس خوشحال باش که خير هرگز از تو معدوم نخواهد شد.وکيفيت آن چنان است که روز پنجشنبه اوّل آن ماه را روزه ميداري چون شب جمعه داخل شود ما بين نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز مي‌گذاري هر دو رکعت به يک سلام و در هر رکعت از آن يک مرتبه حمد و سه مرتبه اِنّا اَنْزَلْناهُ و دوازده مرتبه قُلْ هُوَ اللّهُ اَحَدٌ مي‌خواني و چون فارغ شدي از نماز هفتاد مرتبه مي‌گوئي« اَللّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ النَّبِيِّ الاُْمِّيِّ وَعَلي آلِهِ» پس به سجده مي روي و هفتاد مرتبه مي‌گوئي:« سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ» پس سر ازسجده برمي‌داري وهفتاد مرتبه مي‌گوئي«رَبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَتَجاوَزْ عَمّا تَعْلَمُ اِنَّکَ اَنْتَ الْعَلِيُّ الاَعْظَمُ» پس باز به سجده مي‌روي و هفتاد مرتبه مي‌گوئي:« سُبُّوحٌ قُدّوُسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ» پس حاجت خود را مي‌طلبي که انشاءالله برآورده خواهد شد.

خدایا
ما اگر بد کنیم، تو را بنده های خوب بسیار است

تو اگر مدارا نکنی ما را خدای دیگر کجاست ؟

شب آرزوهاست،

لیله الرغائب، شب آرزوها شبی که آسمانش پر از برق ستارگان است.
در آن شب هر دعایی ستاره ای خواهد شد و در پهنه­ ی آسمان خواهد نشست.
بیا ستاره های هم را نظاره کنیم و بر هر کدام آمین بگوئیم.التماس دعا

 

ارسال در تاريخ پنج شنبه 26 / 2 / 1392برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

صبح روزچهار شنبه92/2/25 بادانش آموزان و همکاران وتعدادی ازوالدین(اعضای انجمن ،والدینِ شرکت کننده درجلسات آموزش خانواده به صورت منظم،والدین خیَرو....) با 3 دستگاه اتوبوس به اردوگاه شهیدفهمیده بنادک سادات رفتیم . در مسیر برای دانش آموزان داستان ، آداب رفتن به اردو و انجام کارهای گروهی گفته شد.

 دراردو گاه، پس از صرف صبحانه به بازدید از محوطه اردوگاه و آشنایی با قسمت های مختلف آن پرداخته شد .

سپس دانش آموزان را به پیاده روی و کوه پیمایی بردیم. ،در راه برگشتن به اردوگاه از آداب حفظ طبیعت صحبت شد .

و ظهربا صدای اذان یکی از دانش آموزان همه با گرفتن وضو مهیای خواندن نماز شدند . نماز خوانده شد ،بین دو نماز داستان کوتاهی بیان شد.

پس ازصرف ناهار دانش آموزان ساعتی را استراحت کردند وسپس در محوطه اردوگاه به بازی وتفریح مشغول شدند .زیارت امامزاده شمس الدین و بازدیدازچشمه حسن آبادمهریزازفعالیت های دیگربود. ساعت17به طرف یزد برگشتیم.

 

 

ارسال در تاريخ جمعه 25 / 2 / 1392برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

 

جشنواره هنری دلهای کوچک ،روح های بزرگ ،روزشنبه  با اهداف پرورش حس زیبایی شناختی و زیبایی دوستی، افزایش زمینه همکاری و روحیه مشارکت گروهی، ایجاد زمینه فعالیت‌های نشاط‌آور، تقویت حس خودباوری در دانش‌آموزان  استثنایی و شناخت استعدادهای مختلف دانش‌آموزان در تاریخ شنبه 92/2/14 در آموزشگاه استثنایی هوشمند شفق برگزار گردید.

در این جشنواره دانش‌آموزان با گل، وسایل و مواد دورریختنی به ساخت کاردستی پرداختندوثابت نمودندکه معلولیت محدودیت است ،اماناتوانی نیست.

از دیگر فعالیت‌های جدید و جذاب جشنواره درراستای  اهداف سندتحول بنیادین ،نظام جدیدآموزشی وطرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم، کارگاه‌های نور، ،کاروفناوری ،سلامت و ...بود.

همچنین پخت آش رشته به یادپدرشهیدهمکارخوبمان سرکارخانم خانم خانزاده،  فضای جشنواره و بخش‌های دیگر مراسم راعطرآگین کرد.

در این رابطه ،معاون محترم آموزش و پرورش استثنایی آقای شمس و آقای مرشدی  کارشناس محترم اداره و نیز والدین محترم دانش‌آموزان از جشنواره بازدید نمودند.

 

ارسال در تاريخ جمعه 25 / 2 / 1392برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

 

سرگرمی,سرود روز معلم, پیامک های روز معلم, متن های روز معلم

 

اندیشه ام از تو سبز و آباد شده

از جهل وغم این فکرتم آزاد شده

در مکتب پاک و شاد استاد ببین

غم رفته زجانم ودلم شاد شده

 

ارسال در تاريخ پنج شنبه 12 / 2 / 1392برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

آیا کودک شما دررشد گفتاروزبان تاخیردارد؟

کودکان، گفتاروزبان را با سرعتهای مختلفی یاد می گیرند اما اکثرآنها ازیک الگوی مشابه پیروی می کنند. همچنین کودکان زبان را آنقدر راحت و به طور طبیعی یاد می گیرند که والدین به مراحل آن توجه نمی کنند . اگر کودک شما درمراحل ارتباطی و گفتاری( به طور متوسط چند هفته) تاخیر داشته باشد لازم است شما به پزشک یا آسیب شناس گفتار و زبان مراجعه نمایید.  تشخیص و درمان مشکل درمراحل اولیه باعث پیشگیری از عوارض بعدی (ثانویه) خواهد شد وکودک این مهارتها را بهتر یاد خواهد گرفت. از آنجا که همه بچه ها در سن مناسب مراحل طبیعی رشد گفتار وزبان، را نشان نمی دهند و ممکن است عواملی رشد آنها را با مشکل مواجه کند، لازم است خانواده ها تا حدودی به رشد گفتار و زبان آشنایی داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تاخیری در رشد بلافاصله با یک آسیب شناس گفتار و زبان مشورت کنند.

در اینجا سعی شده است، به طور مختصر علائم هشدار دهنده تاخیر در رشد گفتار و زبان آورده شود.همانطورکه گفته شد این طیف های سنی تقریبی هستند اما تاخیر زیاد(2-3ماه) می تواند عامل تشخیصی مناسبی باشد.

1381922475813463113246312361571614287219187

اگر کودک شما این علائم را نشان می دهد، حتما با یک پزشک یا آسیب شناس گفتارو زبان مشورت نمایید:

12 تا 18 ماهگی

v      در 12 ماهگی کودک شما ازژسچرها مثل تکان دادن سر یا بای بای کردن استفاده نمی کند.

v      در 12 ماهگی حداقل از یک جفت همخوان ( مثل ب، م) استفاده نمی کند.

v      در 12 ماهگی کودک زمانی که به کمک کسی نیاز دارد، نمی تواند از او درخواست کمک ( غیرکلامی) نماید.

v      در 15 ماهگی کلماتی مثل نه و  بای بای را نمی فهمد و به این کلمات عکس العملی نشان نمی دهد.

v      در 15 ماهگی نمی تواند حداقل یک تا سه کلمه را بیان کند.

v      در 15 ماهگی نمیتواند /ماما /یا /دّ دّ/ بگوید.

v      در16 ماهگی هنگامی که از او می خواهیم اعضای بدن را نشان دهد، قادربه انجام این کار نمی باشد .

v      در 18 ماهگی نمی تواند حداقل 6 تا 10کلمه را بیان کند.

 

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 11 / 2 / 1392برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

 با عرض سلام و وقت بخیر

طبق هماهنگی های بعمل آمده با اداره ی آموزش وپرورش استثنایی یزد همکاران این آموزشگاه پیک پایه ی آمادگی تا پایه ی چهارم کم توان ذهنی را تهیه نموده اند شما می توانید با کلیک روی نام هر پایه فایل مربوطه را دانلود نمایید.با تشکر.

(لطفا با ارائه نظرات و پیشنهادات خود ما را در تهیه گام های زیباتر در تهیه ی پیک برای این عزیزان یاری فرمایید.)

 

پیک آمادگی مقدماتی

پیک آمادگی تکمیلی

پیک اول.(جلد1)

پیک اول(جلد2)

پیک اول(جلد3)

پیک دوم

پیک سوم

پیک چهارم.

پیک ششم

جلد پیک

                                                                              رمز کلیه فایل ها  entezari.zarch

ارسال در تاريخ چهار شنبه 20 / 12 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

امتحانات نوبت اول درپایه های پنجم وششم درحال برگزاری است وتا28دی ادامه دارد.معلمان کلاسهای توصیفی هم
درحال تکمیل کاربرگهای ارزشیابی توصیفی ودعوت ازوالدین برای تکمیل فرم ارزیابی والدین ازپوشه کار،بعدازاعلام

نتایج امتحانات ،دهه فجررادرپیش داریم وکلی برنامه جذاب واماقبل ازاون 2تاهمایش مفیدوموثرباحضورروانپزشکان

وپزشکان متخصص باهمکاری اداره آموزش وپرورش استثنایی که گزارش برگزاریش رامتعاقبا می نویسم.

ارسال در تاريخ یک شنبه 22 / 10 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

این روزها آدمها سرشان شلوغ است.بعضی ها حوصله خدا را ندارند حال او را نمی پرسند برایش نامه نمی نویسند اما تو این کار را بکن. تو حالش را بپرس تو چیزی برایش بنویس ،ساعت ها را با او قسمت کن ثانیه هایت را هم و اما آن کتاب آسمانی یادت است؟ اسمش قرآن بود.کلمه های خدا بود در دستهای پیامبر. با اینکه این روزها.این کلمه همه جا هست.اما کسی آنها را نفس نمی کشد ،کسی به آنها زندگی نمی کند تو اما کلمه های خدا را نفس بکش و زندگی کن و اما این آیه های که لابه لای هفته های تو آمده است. تلنگر کوچکی است به قلب بزرگ تو تا بروی و سراغی از ایشان بگیری. دیگر چه بگویم....که تویی و کلمه و خداوند. پس برایش ...بنویس

ارسال در تاريخ یک شنبه 22 / 10 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

 

 
چهار تا دانشجو شب امتحان بجای درس خواندن به پارتی و خوش گذرونی رفته بودند و هیچ آمادگی برای امتحانشون نداشتند٬ روز امتحان به فکر چاره افتادند و حقه ای سوار کردند به این صورت که سر و روشون رو کثیف و کردند و مقداری هم با پاره کردن لباس هاشون در ظاهرشون تغییراتی بوجود آوردند٬ سپس عزم رفتن به دانشگاه نمودند و یکراست به پیش استاد رفتند٬ مسئله رو با استاد اینطور مطرح کردند که دیشب به یک مراسم عروسی خارج از شهر رفته بودند و در راه برگشت از شانس بد یکی از لاستیک های ماشین پنچر میشه و اونا با هزار زحمت و هل دادن ماشین به یه جایی رسوندنش و این بوده که به آمادگی لازم برای امتحان نرسیدند کلی از اینها اصرار و از استاد انکار آخر سر قرار میشه سه روز دیگه یک امتحان اختصاصی برای این چهار نفر از طرف استاد برگزار بشه.
آنها هم بشکن زنان از این موفقیت بزرگ و خطیر سه روز تمام به امر شریف خر زنی مشغول میشن و روز امتحان با اعتماد به نفس بالا به اتاق استاد میرن تا اعلام آمادگی خودشون رو ابراز کنند! استاد عنوان میکنه بدلیل خاص بودن و خارج از نوبت بودن این امتحان باید هر کدوم از دانشجوها توی یک کلاس بنشینند و امتحان بدن که آنها بدلیل داشتن وقت کافی و آمادگی لازم با کمال میل قبول میکنند. امتحان حاوی دو سوال و بارم بندی از نمره بیست بود:
نام و نام خانوادگی(۲نمره)
(
کدام لاستیک پنچر شده بود:(۱۸ نمره)
الف) لاستیک سمت راست جلو
ب) لاستیک سمت چپ جلو
ج) لاستیک سمت راست عقب
د) لاستیک سمت چپ عقب
 
ارسال در تاريخ یک شنبه 22 / 10 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

 

 ما چقدر فقیر هستیم
روزی یک مرد ثروتمند، پسر بچه کوچکش را به یک روستا برد تا به او نشان دهد مردمی که در آنجا زندگی می کنند، چقدر فقیر هستند. آن دو، یک شبانه روز در خانه محقر یک روستایی مهمان بودند.
در راه بازگشت و در پایان سفر، مرد از پسرش پرسید: نظرت در مورد مسافرتمان چه بود؟
پسر پاسخ داد: عالی بود پدر!
پدر پرسید: آیا به زندگی آنها توجه کردی؟
پسر پاسخ داد: بله پدر!
و پدر پرسید: چه چیزی از این سفر یاد گرفتی؟
پسر کمی اندیشید و بعد به آرامی گفت: فهمیدم که ما در خانه یک سگ داریم و آنها چهار تا، ما در حیاطمان یک فواره داریم و آن ها رودخانه ای دارند که نهایت ندارد. ما در حیاطمان فانوسهای تزیینی داریم و آن ها ستارگان را دارند. حیاط ما به دیوارهایش محدود می شود، اما باغ آن ها بی انتهاست!
با شنیدن حرف های پسر، زبان مرد بند آمده بود. پسر بچه اضافه کرد: متشکرم پدر، تو به من نشان دادی که ما چقدر فقیر هستیم!
ارسال در تاريخ یک شنبه 22 / 10 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

 

ائمه اطهار سخنان گهربار فراوانی گفته اند که هر کدام آن هادریایی از معنویت و سرشار از نکات آموزنده است. با توجه به نزدیک شدن به 28 و 29صفر که مصادف با رحلت خاتم النبیا حضرت محمد(ص)، شهادت کریم آل طه امام حسنمجتبی(ع) و شهادت ثامن الحجج امام رضا (ع)است 40 حدیث گهر بار از این سه ماه ولایتبرای شما عزیزان  آماده کرده ایم:


1. «لا ینال شفاعتی من اخر الصلوة بعد وقتها»

کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
حضرت محمد (ص)

2. «ابن آدم اذا اصبحت معافی فی بدنک آمنا فی سربک عندک قوت یومک فعلی الدنیاالعفاء

فرزند آدم وقتی تن تو سالم است و خاطرت آسوده است و قوت یک روز خویش راداری ، جهانگر مباش .
حضرت محمد (ص)

3. «وَ اعْلَمُوا عِلْمًا یقینًا أَنـَّکُمْ لَنْ تَعْرِفُوا التُّقى حَتّى تَعْرِفُوا صِفَةَ الْهُدى، وَ لَنْ تُمَسِّکُوا بِمیثاقِ الْکِتابِ حَتّى تَعْرِفُوا الَّذى نَبَذَهُ وَ لَنْ تَتْلُوَا الْکِتابَ حَقَّ تِلاوَتِهِ حَتّى تَعْرِفُوا الَّذى حَرَّفَهُ، فَإِذا عَرَفْتُمْ ذلِکَ عَرَفْتُمُ الْبِدَعَ وَ التَّکَلُّفَ وَ رَأَیتُمْ الْفِرْیةَ عَلَى اللّهِ وَ التَّحْریفَ وَ رَأَیتُمْ کَیفَ یهْوى مَنْ یهْوى

به یقین بدانید که شما هرگز تقوا را نشناسید تا آن که صفت هدایت را بشناسید، و هرگز به پیمان قرآن تمسّک پیدا نمىکنید تا کسانى را که دورش انداختند بشناسید، و هرگز قرآن را چنان که شایسته تلاوت است تلاوت نمىکنید تا آنها را که تحریفش کردند بشناسید، هر گاه این را شناختید بدعتها و بر خود بستن ها را خواهید شناخت و دروغ بر خدا و تحریف را خواهید دانست و خواهید دید که آن که اهل هوى است چگونه سقوط خواهد کرد.
امام حسن مجتبی (ع)

4. «بَینَ الْحَقِّ وَ الْباطِلِ أَرْبَعُ أَصابِعَ، ما رَأَیتَ بِعَینَیکَ فَهُوَ الْحَقُّ وَ قَدْ تَسْمَعُ بِأُذُنَیکَ باطِلاً کَثیرًا

بین حقّ و باطل به اندازه چهار انگشت فاصله است، آنچه با چشمت بینى حقّ است و چه بسا با گوش خود سخن باطل بسیارى را بشنوى.
امام حسن مجتبی (ع)



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 22 / 10 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

اولین جلسه گروههای آموزشی پایه آمادگی کم توان ذهنی شهزستانهای یزد،صدوق ،مهریزدرمحل آموزشگاه برگزارگردید.مهم ترین مباحث مطرح شده دراین جلسه عبارتنداز:
*بررسی دفترچه شاخص های عملکردی 6-4سال
*بررسی دفترچه ارزشیابی آمادگی مقدماتی وتکمیلی
*ارائه مباحث مطرح شده درکلاس آموزش ضمن خدمت تهران توسط سرکارخانم فلاحتی
*بررسی مفاهیم پایه آمادگی ونحوه تدریس آنها
*بررسی شیوه نامه نحوه جایدهی دانش آموزان درپایه آمادگی
*بررسی کاربرگ جدیدپیشرفت تحصیلی دانش آموزان ونحوه تکمیل آن
*انتخاب سرکارخانم محمدی به عنوان سرگروه استانی پایه آمادگی
 

ارسال در تاريخ جمعه 22 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

رييس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور از تصويب سنوات خدمت معلمان استثنايي (به ازاي هر چهار سال، پنج سال ) در هيات دولت خبر داد.

ارسال در تاريخ دو شنبه 18 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

 

قانون جامع حمایت از حقوق معلولان که در جلسه علنی شانزدهم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و سه مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، قانون 16 ماده ای است که با هدف احقاق شهروندی معلولان و برابرسازی فرصتها ایجاد شده است.

ماده یک) دولت موظف است زمینه های لازم را برای تأمین حقوق معلولان، فراهم و حمایتهای لازم را از آنها به عمل آورد.
تبصره: منظور از معلول در این قانون به افرادی اطلاق می گردد که به تشخیص کمیسیون پزشکی سازمان بهزیستی براثر ضایعه جسمی، ذهنی، روانی یا توام، اختلال مستمر و قابل توجهی در سلامت و کارائی عمومی وی ایجاد گردد، به طوری که موجب کاهش استقلال فرد در زمینه های اجتماعی و اقتصادی شود.

ماده دو) کلیه وزارتخانه ها، سازمانها و موسسات و شرکت های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره مندی از آنها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم گردد.

ماده سه) سازمان بهزیستی کشور موظف است در چارچوب اعتبارات مصوب در قوانین بودجه سالانه اقدامات ذیل را به عمل آورد.
الف) تأمین خدمات توانبخشی، حمایتی، آموزشی و حرفه آموزی مورد نیاز معلولان با مشارکت خانواده های معلولان و همکاری بخش غیردولتی (خصوصی، تعاونی، خیریه) و پرداخت یارانه (کمک هزینه) به مراکز غیردولتی و خانواد ها
ب) گسترش مراکز خاص نگهداری، آموزشی و توانبخشی معلولان واجدشرایط (معلولان نیازمند ، معلولان بی سرپرست، معلولان مجهول الهویه، معلولان با ناهنجارهای رفتاری) با همکاری بخش غیردولتی و پرداخت تسهیلات اعتباری و یارانه (کمک هزینه) به آنها
ج) تأمین و تحویل وسایل کم توانبخشی مورد نیاز افراد معلول
د) گسترش کارگاههای آموزشی، حمایتی و تولیدی معلولان و ارائه خدمات توانبخشی حرفه ای به معلولان جهت توانمندسازی آنان

ماده چهار) معلولان می توانند در استفاده از امکانات ورزشی، تفریحی، فرهنگی و وسایل حمل و نقل دولتی (مترو، هواپیما، قطار) از تسهیلات نیم بها بهره مند گردند.

ماده پنج) افراد تحت سرپرستی معلولان با معرفی سازمان بهزیستی کشور تحت پوشش بیمه خدمات درمانی و معلولان، تحت پوش بیمه خدمات درمانی و بیمه مکمل درمانی قرار می گیرند.

ماده شش ) یکی از فرزندان اولیائی که خود ناتوان ومعلول بوده (هر دو یا یکی از آنها معلول باشد) و یا حداقل دو نفر از فرزندان آنها ناتوان و معلول باشد. از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می گردد.

ماده هفت) دولت موظف است جهت ایجاد فرصت های شغلی برای افراد معلول تسهیلات ذیل را فراهم نماید:
الف) اختصاص حداقل سه درصد (3%) از مجوزهای استخدامی (رسمی – پیمانی – کارگری) دستگاههای دولتی و عمومی اعم از وزارتخانه ها، سازمانها، موسساتع شرکت ها و نهادهای عمومی و انقلابی و دیگر دستگاههایی که از بودجه عمومی کشور استفاده می نمایند به افراد معلول واجد شرایط.
ب) تأمین حق بیمه سهم کارفرما توسط سازمان بهزیستی کشور و پرداخت آن به کارفرمایانی که افراد معلول را به کار می گیرند.
ج) پرداخت تسهیلات اعتباری به واحدهای تولیدی، خدماتی، عمرانی و صنفی و کارگاههای تولیدی حمایتی در مقابل اشتغال افراد معلول به میزانی که در قوانین بودجه سالانه مشخص می گردد.
د) پرداخت تسهیلات اعتباری خود اشتغالی (وجوه اداره شده) به افراد معلول به میزانی که در قوانین بودجه سالانه مشخص می گردد.
ه) پرداخت تسهیلات اعتباری (وجود اداره شده) جهت احداث واحدهای تولیدی و خدماتی اشتغال زا به شرکت ها و مؤسساتی که بیش از شصت درصد (60%) سهام و سرمایه آنها متعلق به افراد معلول است.
و) اختصاص حداقل شصت درصد (60%) از پست های سازمانی تلفنچی (اپراتور تلفن) دستگاهها، شرکت های دولتی و نهادهای عمومی به افراد نابینا و کم بینا و معلولان جسمی و حرکتی
ز) اختصاص حداقل شصت درصد (60%) از پست های سازمانی متصدی دفتری و ماشین نویسی دستگاهها، شرکتها و نهادهای عمومی به معلولین جسمی – حرکتی

ماده هشت) معلولان نیازمند واجد شرایط در سنین مختلف می توانند با معرفی سازمان بهزیستی کشور از آموزش رایگان در واحدهای آموزشی تابعه وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری ، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دیگر دستگاههای دولتی و نیز دانشگاه آزاد اسلامی بهره مند گردند.

ماده نه) وزارت مسکن و شهرسازی، بانک مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظفند حداقل ده درصد (10%) از واحدهای مسکونی احداثی استیجاری و ارزان قیمت خود را به معلولان نیازمند فاقد مسکن اختصاص داده و با معرفی سازمان بهزیستی کشور در اختیار آنان قرار دهند.

ماده ده) میزان کمک هزینه (یارانه) پرداختی سازمان بهزیستی کشور به مراکز غیردولتی (روزانه و شبانه روزی) بابت نگهداری، خدمات توانبخشی و آموزشی و حرفه آموزی معلولان همه ساله با در نظر گرفتن نرخ تمام شده خدمات و تورم سالانه مشترکاً توسط سازمان بهزیستی کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهیه و قبل از خرداد ماه هر سال به تصویب هیأت وزیران کشور و وزارت بازرگانی خواهد رسید.

ماده یازده) مرکز آرمان ایران موظف است در سرشماری های عمومی جمعیت کشور به نحوی برنامه ریزی نماید که جمعیت افراد معلول به تفکیک نوع معلولیت آنها مشخص گردد.

ماده دوازده) سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موظف است حداقل دو ساعت از برنامه های خود را در هفته در زمان مناسب به برنامه های سازمان بهزیستی کشور و آشنایی مردم با توانمندی های معلولین اختصاص دهد.

ماده سیزده) سازمان بهزیستی کشور موظف است با ایجاد ساز و کار مناسب، نسبت به قیمومیت افراد معلول اقدام نماید، دادگاه ها موظفند در نصب یا عزل قیم معلول صرفاً از طریق سازمان مذکور عمل و مبادرت به صدور حکم نمایند.

ماده جهارده) مؤدیان مالیاتی می توانند از طریق سازمان بهزیستی کشور و با نظارت آن جهت احداث مراکز توانبخشی، درمانی و حرفه آموزی و مسکن مورد نیاز افراد معلول اقدام نمایند. گواهی هزینه مؤدیان مالیاتی در موارد فوق که به تأیید سازمان بهزیستی کشور رسیده باشد به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی آنان تلقی می گردد.

ماده پانزده) رؤسای سازمانهای بهزیستی استانها مجازند در جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان و گروههای کاری آن به عنوان عضو شرکت نمایند.

ماده شانزده) اعتبار مورد نیاز اجرای این قانون از محل منابع زیر تأمین می گردد:
1.
ازمحل اعتباراتی که دستگاهها و نهادها حسب وظایف قانونی در قوانین بودجه سالانه منظور می نمایند.
2.
از محل اعتبارات هزینه ای و تملک سرمایه ای سازمان بهزیستی کشور که تاکنون از محل اعتبارات مذکور خدمات لازم را به معلولان ارائه می داده است.
3.
از محل وجوه واصله از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها در کشور.
4.
از محل صرفه جویی در هزینه های دستگاهها، شرکت های دولتی و نهادهای عمومی که میزان سالانه آن برای هر یک از دستگاهها و شرکت ها و نهادها را هیأت وزیران مشخص می نماید.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 18 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ


روز سوم دسامبر به نام روز جهاني معلولين در جهان نامگذاري شده است كه هر سال با يك شعاري همراه است و تلاش بر اين است كه در جهت تحقق اين شعار به اهداف خاص و مورد نظر برسيم و به عبارتي شعارهاي اين روز در جامعه نهادينه شود.


امسال سوم دسامبر، مصادف با 13 آذرماه است كه " از بين بردن موانع، براي ايجاد يك جامعه فراگير و قابل دسترس براي همه" شعار جهاني امسال در روز جهاني معلولين است.

 

درمدرسه شفق هم تجلیل ازدانش آموزان موفق دررشته های فرهنگی ،ورزشی ورتبه دار کشوری،برگزاری مسابقات فوتسال درمدرسه درسطح شهرستان یزد درمدرسه ،حضورروانپزشک درمدرسه(سرکارخانم خلاصه زاده)وسخنرانی درجمع اولیا،برگزاری مسابقات ویلچررانی وواکررانی وبوچیا درمدرسه و........ازبرنامه های بزرگداشت این هفته است.

ارسال در تاريخ دو شنبه 18 / 9 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

 

پایان ذی‌القعده «25/07/91»  مقارن با شهادت امام نهم حضرت «محمدبن‌علی‌التقی‌الجواد علیه‌السلام» است.نام وی «محمد» و نام پدر «علی» و نام مادر «سماّنه» و در سال 195 در مدینه به‌دنیا آمدندو در سال 220 در سن 25 سالگی توسط معتصم عباسی با دست یاری «امّ‌الفضل» دختر مأمون به شهادت رسیدند. جوان‌ترین امام هنگام بدرود حیات می‌باشند و در کاظمین در کنار تربت جّد بزرگوارش «موسی‌بن‌جعفر علیه‌السلام» به خاک سپرده شدند. 
حضرت نخستین امامی هستند که در سن «هشت سالگی» به امامت می‌رسند و دوران امامت وی که با مأمون و معتصم معاصر بود، 17 سال طول کشید و همراه با حوادث تلخ و تند و تیز بود.هر یک از خلفای اموی و عباسی در تقابل با امامان شیعه، تاکتیک و روش ویژه بکار بردند، منصور دوانیقی کلاس و مدرسه و حوزه امام ششم را تعطیل کرد و امام را تبعید نمود و در نهایت مسموم ساخت، هارون امام هفتم را به زندان‌های گوناگون افکند و در پایان مسموم نمود، مأمون حضرت رضا را از مدینه به مرو فراخواند و در پایان در خانه خود مسموم کرد، ولی همین مأمون در مورد «جوادالائمه» روش دیگری را اعمال کرد و آن اینکه دختر خود «امّ‌الفضل» را به همسری وی قرارداد تا همه حرکات و سکنات وی را تحت نظر داشته و به پدر گزارش دهد و پس از وی که معتصم برادر مأمون به خلافت رسید، سعایت‌های «ام‌ّالفضل» و عالمان درباری چون «ابن‌ابی‌داود» کارساز شد و امام را در 25 سالگی مسموم نمودند. 
در سال‌روز شهادت، جوان‌ترین امام هنگام شهادت، می‌توان از کارنامه علمی و سیاسی و اخلاق حضرت گفت که فرمود «مؤمن به توفیق الهی و واعظ درونی و پذیرش نصیحت و خیرخواهی دیگران احتیاج دارد». توسّل به این «باب‌الحوائج» دستاوردهای ارزشمنددارد.
ارسال در تاريخ شنبه 25 / 7 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

دومین جلسه شورای معلمان روزدوشنبه 24مهردرسالن اجتماعات مدرسه برگزارشد.دستورجلسه ابلاغ شرح وظایف کلیه همکاران اعم ازاموزشی پرورشی وتوانبخشی *انتخاب نماینده معلمان*تشریح فرم ارزشیابی وبستن قراردادارزشیابی تا30مهر91ودادن نمونه فرم گواهی اموزش وفرم پیشنهادجهت مستندبودن فعالیتهاو...بود.شایان ذکراست همکارگرامی اقای مسعودشریفی بعنوان نماینده معلمان درسال تحصیلی جدیدانتخاب شدندکه برای ایشان ارزوی موفقیت داریم.

ارسال در تاريخ شنبه 25 / 7 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

 

اگر تو نبودی، باران ها همه دلگیر می شدند و هیچ مادری عاشقانه زیر باران ها، بی چتر لبخند نمی زد. اگر تو نبودی، آسمان با همه حجم آبی اش، در چشم های همیشه خیس هر پدری، دلگیرتر از چهار دیواری کوچکی می شد که به زندانی کوچک بیش نمی ماند اگر تو نبودی، شمعدانی های لب پنجره، این گونه زیبا گل نمی کردند و عطر سیب، دیگر معنایی نداشت اگر کودک نبود، نه پدر معنا داشت، نه هیچ مادری بهشتی می شد...
 
اگر کودکان نبودند، شکوفه های زندگی به بهار نمی رسیدند و خانواده، بی مفهوم ترین واژه ای می شد که در لغت نامه ها می شد پیدا کنی

کودکان، باغچه هایی از امیدند که از شکوفه های انار لبریز است

هر کودک، گلدانی ست که از زیباترین گل های معطر، خانه ها را به نزدیکت ترین بهارها گره زده است
کودکان، نزدیک ترین راه های رسیدن به عشق را از پرنده ها بهتر بلدند

کودکان، از تمام ستاره ها و پرنده ها به آسمان نزدیک ترند

اگر روزی می آمد که جهان خواب هیچ کودکی را نمی دید، بی شک صداقت به آخر می رسید و دوستی و مهربانی، پشت اندوه های بزرگ بزرگ سالی هامان گم می شد

این روزها اگر عاشقانه سپری می شوند، به عشق بودن شماست. دنیا با کودکان همیشه زیباست؛ زیباتر از همه روزهایی که سراغ داریم

دنیای کودکانه، صمیمی ترین دنیایی است که هر لحظه بارها آرزو می کنیم تا کاش می شد یک بار دیگر به این دنیای کودکانه قدم بگذاریم

کاش دنیا همیشه کودک بماند و کودکانه ترانه های عاشقانه اش را لالایی شب های بی خوابی مان کند

کاش دنیا به زیبایی روزهای کودکی می شد

کاش کودکان، صمیمیتشان را همچون دوستی های بی ریایشان فراگیر می کردند

کاش دنیا سراسر کودکانه می شد و ما کودک
.........
 
 
ارسال در تاريخ یک شنبه 21 / 7 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

طبق اخرین بخشنامه کتابهای پایه ششم رابرای استفاده معلمان ودانش اموزان تااوایل ابان بایدکپی کنیم .این مهم

درپورتال جدیدسازمان استثنایی کشور قابل دسترسی است.البته بجزدروس تفکروکاروفناوری

ارسال در تاريخ چهار شنبه 3 / 7 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ
ارسال در تاريخ چهار شنبه 3 / 7 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ
ارسال در تاريخ سه شنبه 2 / 7 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

 

مثل همیشه به یاد تو آغاز می کنم.متبرکم کن.
به من بگو ترس کجاست وقتی نور تو راه را روشن می کند.تردید کجاست وقتی کلام تو تضمین هر اتفاق ناشناخته است؟!
کمک کن تا نترسم
دستم را بگیرتا کامل شوم
تردیدهایم را به یقین بدل کن
همین حالا. همین روزها که دعای خوبان را اجابت می کنی
بگذار صدای ناله هایم به آسمانت برسد(آمین)
مثل همه ی وقتهایی که یک مرتبه می فهمم زیباترین لذت حیات خلاصه می شود در دوستی با تو،مثل تمام وقتهایی که همین طور بی دلیل دلم بیقرار بودن پررنگت می شود،درست شبیه لحظه هایی که تصمیم می گیرم تا خالی شوم از همه چیز که جایی برای حضور تو در خودم داشته باشم،آری من درست مثل همین وقتها بیتابانه نیازمند توأم.نیارمند دوستی با تو.اینکه من بخواهمت و تو هم بیشتر دوستم داشته باشی.من تو را دیوانه وار فریاد بزنم و تو با چیزی بیشتر از سکوت مطلق به من بفهمانی که دوستم داری.بی کنایه.بی اشاره. نه اینکه من تنها نشانه های مستقیم را درک می کنم؟! همین است که می گویم مستقیم اشاره کنی.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 2 / 7 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ
سال تحصيلي جديد شروع شد و دوباره شور و هياهوي دانش آموزان در فضاي مدرسه پيچيد و طنين دلنشين زنگ مدرسه نويد بخش بهار علم و دانش در بوستان مدرسه گرديد و دنيايي سرشار از لذت و سرگرمي همراه با آموزش و يادگيري را براي دانش آموزان فراهم آورد.
سال تحصيلي جديد شروع شد و دوباره شور و هياهوي دانش آموزان در فضاي مدرسه پيچيد و طنين دلنشين زنگ مدرسه نويد بخش بهار علم و دانش در بوستان مدرسه گرديد و دنيايي سرشار از لذت و سرگرمي همراه با آموزش و يادگيري را براي دانش آموزان فراهم آورد.
شايد بتوان دوران مدرسه را دوراني ناميد كه از طريق يادگيري، بازي ، سرگرمي و تفريح و ساير فعاليت هاي لذت بخش ، دانش آموزان خود را براي زندگي آينده و بزرگسالي آماده مي كنند و مدرسه بعنوان بخشي از زندگي آنها نقش مهمي ايفا مي كند.
دانش آموزان در دوران مدرسه پرتوان ، سخت كوش و پر از شور و شوق هستند و در مرحله اي قرار دارند كه به استقلال نيازمندند و مي خواهند توانايي هاي خود را به ديگران بشناسانند، آن ها بسيار كنجكاو و دقيق بوده و دوست دارند كه تمامي مسايل دنيا را بفهمند و ياد بگيرند. آنها از تخيل بسيار قوي برخوردارند و خيال پردازي هاي آنها بسيار گسترده است ، از نظر جسمي آمادگي و كارايي خوبي دارند و مي توانند بازي هاي مختلف و ورزش هاي گوناگون را انجام دهند و توانايي هاي خود را در اين فعاليت ها گسترش دهند. آنها به فعاليت هاي هنري مختلفي علاقه مندند و بطور كلي دانش آموزان ويژگي هاي مثبت بسياري دارند كه حس غرور و افتخار را در معلمان و والدين ايجاد مي كند.
سال هاي كودكي و نوجواني سال هاي خوشي است كه آسمان آبي، رفيق روزها و زمين مهربان، دشتي بزرگ براي بازي و مدرسه زندگي ، بوستاني پراز گل و شادابي براي دانش آموزان است.
آغاز سال تحصيلي و اين شور و نشاط فرصت مناسبي است كه دانش آموزان بعنوان آينده سازان اين مرزو بوم با انگيزه و تلاشي مضاعف نسبت به آموزش عميق تر و يادگيري وسيع تر اهتمام ورزند و معلمان و مربيان نيز به نقش خود در تربيت نسل آينده بيشتر بينديشند و همگام با تحول بنيادين در آموزش و پرورش و با استفاده از روش هاي كارآمد ياددهي و يادگيري، سعي در تربيت نيكوتر فرزندان اين آب داشته و خاك باشند. معلمان و مربيان سخت كوش استثنايي در سال تحصيلي جديد با شور و حرارت بيش از گذشته برنامه هاي آموزشي ، پرورشي و توان بخشي را به اجراء گذاشته و در آموزش و تربيت دانش آموزان با نيازهاي ويژه از هيچ كوششي فرو گذار نخواهند كرد.
اينجانب رسيدن نسيم جان نواز بهار تعليم و تربيت و موسم تجلي زيباي مهر كه آميخته با عطر يادشهيدان دفاع مقدس است را به تمامي همكاران گرامي تبريك گفته و موفقيت و شادكامي را براي آنها آرزومندم .
ارسال در تاريخ دو شنبه 1 / 7 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ
ارسال در تاريخ دو شنبه 1 / 7 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ


 

حضرت معصومه عليهاالسلام در اول سال 173 هجري قمري در مدينه چشم به جهان گشود.

پدرش امام هفتم شيعيان حضرت موسي بن جعفر عليه السلام و مادرش حضرت نجمه بود كه به علت پاكي و طهارت نفس به او طاهره مي‎گفتند. حضرت معصومه در 28 سالگي و در روز دوازدهم ربيع‎الثاني سال 201 هجري قمري در قم رحلت نمود كه امروز بارگاه ملكوتي و مرقد مطهرش همچون خورشيدي در قلب شهرستان قم مي‎درخشد و همواره فيض بخش و نورافشان دل‎ها و جان‎هاي تشنه معارف حقاني است.

آن حضرت در واقع بتول دوم و جلوه‎اي از وجود حضرت زهرا سلام الله عليها بود. در طهارت نفس امتيازي خاص و بسيار والا داشت كه امام هشتم برادر تني آن حضرت او را (كه نامش فاطمه بود) معصومه خواند. فرمود: «من زار المعصومة بقم كمن زارني»؛ كسي كه حضرت معصومه عليهاالسلام را در قم زيارت كند مانند آن است كه مرا زيارت كرده است.
آغاز ماه ذيقعده براي حضرت رضا عليه السلام و دودمان نبوت و آل علي عليه السلام پيام آور شادي مخصوص و پايان بخش انتظاري عميق و شور آفرين بود زيرا حضرت نجمه فرزندي جز حضرت رضا عليه السلام نداشت و مدتها پس از حضرت رضا نيز داراي فرزندي نشده بود. از آنجا كه سال ولادت حضرت رضا عليه السلام يعني سال 148 هجري قمري و سال ولادت حضرت معصومه عليهاالسلام سال 173 و بين اين دو ولادت بيست و پنج سال فاصله بود و از طرفي امام صادق عليه السلام ولادت چنان دختري را مژده داده بود، از اين رو خاندان پيامبر بي‎صبرانه در انتظار طلوع خورشيد وجود حضرت معصومه عليهاالسلام بودند. هنگامي كه وي چشم به جهان گشود به راستي كه آن روز براي اهل‎بيت عصمت به خصوص امام هشتم و حضرت نجمه سلام الله عليها روز شادي و سرور وصف ناپذير و از ايام الله بود زيرا اختري از آسمان ولايت و امامت طلوع كرده بود كه قلبها را جلا و شفا مي‎داد و چشم‎ها را روشن مي‎كرد و به كانون مقدس اهل‎بيت عليهم السلام گرمي و صفا مي‎بخشيد.
حضرت معصومه عليهاالسلام همچون جده‎اش حضرت زهرا سلام الله عليها در معيارهاي ارزشي اسلام يكه‎تاز عرصه‎ها و در علم و كمالات و قداست گوي سبقت را از ديگران ربوده بود. وي تافته‎اي ملكوتي و جدا بافته و ساختار وجودي او از ديگران ممتاز بود.

همچنين از نظر كمالات علمي و عملي بي نظير است ديگر اين كه گرچه مرقد مطهرش آشكار است و همانند مرقد مطهر حضرت زهرا سلام الله عليها مخفي نيست ولي مطابق مكاشفه‎اي كه براي بعضي از اولياي خدا روى داده امام باقر يا امام صادق عليهماالسلام فرمودند: «كسي كه مرقد حضرت معصومه عليهاالسلام را زيارت كند به همان مقصودي نايل خواهد شد كه از زيارت قبر حضرت زهرا سلام الله عليها نايل مي‎شود. از ديگر مشابهت‎هاي حضرت معصومه عليهاالسلام به حضرت زهرا فداكاري ايشان در راه اثبات ولايت بود زيرا حضرت معصومه عليهاالسلام نيز آن چنان تلاش كرده جان خود را فدا نمود و به شهادت رسيد. يعني حضرت معصومه عليهاالسلام نيز با كارواني از حجاز به سوي خراسان براي ديدار چهره عظيم ولايتمداران عصر يعني برادرش حضرت رضا عليه السلام حركت كرده تا يار و ياور او باشد ولي در مسير هنگامي كه به سرزمين ساوه رسيد دشمنان خاندان نبوت در يك جنگ نابرابر بستگان و برادرش را به شهادت رساندند و با ريختن زهر در غذايش او را مسموم ساختند كه بيمار شد و به قم آمد و پس از شانزده روز سكونت در قم به شهادت رسيد.


منبع: موسسه تبيان

 

 

ارسال در تاريخ شنبه 28 / 6 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

 

ماه من ، غصه چرا ؟!
آسمان را بنگر ، که هنوز، بعد صدها شب و روز
مثل آن روز نخست
گرم وآبی و پر از مهر ، به ما می خندد !
یا زمینی را که، دلش ازسردی شب های خزان
نه شکست و نه گرفت !
بلکه از عاطفه لبریز شد و
نفسی از سر امید کشید
ودر آغاز بهار ، دشتی از یاس سپید
زیر پاهامان ریخت ،
تا بگوید که هنوز، پر امنیت احساس خداست !
ماه من غصه چرا !؟!
تو مرا داری و من
هر شب و روز ،
آرزویم ، همه خوشبختی توست !
ماه من ! دل به غم دادن و از یاس سخن ها گفتن
کارآن هایی نیست ، که خدا را دارند …
ماه من ! غم و اندوه ، اگر هم روزی، مثل باران بارید
یا دل شیشه ای ات ، از لب پنجره عشق ، زمین خورد و شکست،
با نگاهت به خدا ، چتر شادی وا کن
وبگو با دل خود ،که خدا هست ، خدا هست !
او همانی است که در تار ترین لحظه شب، راه نورانی امید
نشانم می داد …
او همانی است که هر لحظه دلش می خواهد ، همه زندگی ام ،
غرق شادی باشد ….
ماه من !
غصه اگر هست ! بگو تا باشد !
معنی خوشبختی ،
بودن اندوه است …!
این همه غصه و غم ، این همه شادی و شور
چه بخواهی و چه نه ! میوه یک باغند
همه را با هم و با عشق بچین …
ولی از یاد مبر،
پشت هرکوه بلند ، سبزه زاری است پر از یاد خدا
و در آن باز کسی می خواند ،
که خدا هست ، خدا هست
و چرا غصه ؟ چرا !؟!
ارسال در تاريخ چهار شنبه 27 / 6 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

 

 
دوست من .از کدامین رنگ و معنای زندگی برایت بگویم تا بدانی و باور کنی که من ناتوان نیستم اگر چه معلولیت جسمی، حرکتی یا ذهنی دارم. تو بگو از کجا بگویم و از چه چیز برایت بنویسم تا باور کنی، آن کس که عاجز از خلق لحظه هاست معلول است نه من.
اما من آن قدر می نویسم، آنقدر می سرایم و آن قدر تلاش میکنم در جهت رسیدن به استقلال و خوداتکایی تا بدانی و باور کنی که با وجود جسمی ضعیف و ناتوان نیز می شود توانایی را معنا کرد. من از خدا می نویسم، از خدایی که همین نزدیکیست، لای آن شب بوها، پای آن کاج بلند... و خدایی که آفرید تو را، من را، او راو ما را.
می گویم از معلولیت تا آشنا شوی با این واژه و شرایط زندگی صاحبانش. هر چند که بارها و بارها از زبان همنوعان و دوستانم نیز شنیده ای، خوانده ای و درک کرده ای. اما در آستانه مهرومهرورزی  گفتن و شنیدن از معلولیت تازگی ویژه ای پیدا می کند. واقعا چرا ما انسانها خیلی زود فراموش می کنیم؟ چرا وقتی از موعد یک حادثه یا واقعه می گذرد در اذهان ما کمرنگ می شود؟ من، تو و همه ما همیشه نیاز به تکرار و یادآوری داریم تا یادمان نرود باغچه کوچک حیات زندگی نیاز به آبیاری دارد و غبار روی طاقچه اتاق دلمان نیاز به گردگیری.
اما من خسته نمی شوم از گفتن و یادآوری. پس تو هم خسته نشو از شنیدن و همدردی. من خسته نمی شوم از تحمل دردهای جسمی پس تو هم خسته نشو از همفکری. من خسته نمی شوم از پله های سر راهم، پس تو هم خسته نشو از اینکه یاریم کنی تا پله ها را با هم برداریم. من نومید نمی شوم از مشکلات و معضلات زندگیم، پس تو هم نومید نشو از رحمت خدا و کمک به همنوعت.
(بیا دعا کنیم که با توکل به خدا هیچ کس دچار معلولیت نشود، چه امروز چه فرداها و آینده)
راستی چرا وقتی که مرا روی صندلی چرخدار یا با عصا و سمعک  می بینی آه می کشی؟ نه نگران نشو، من ناراحت نمی شوم می دانی چرا؟ زیرا حس میکنم میان نوای آه کشیدن، خدا را شکر می کنی به خاطر داشتن سلامتی. و چه نعمتی بالاتر از اینکه من و معلولیتم مایه ی شکرگذاری خدا از زبان بنده خدا باشیم؟
گویی کوله باری حرف و سوال بی جواب روی دلم سنگینی می کند.
اگر دقت کرده باشی بین تمامی سوالات ذهنم از تو نام بردم. این تو کیست؟ این تو، توئی که همنوع من هستی. این تو می تواند دوست من معلول باشد، مدیرکل اموزش وپرورش من باشد، استاندارمن باشد، خانواده و اقوام من باشد، همنوع من باشد و یا هر کسی که به نوعی با فرد معلول در ارتباط است.
پس من و تو می توانیم ما شویم
و ای کاش در حین ارج نهادن به معلولین فقط و فقط بررسی مشکلات افراد معلول رامدنظر قرار ندهیم و در جهت ارائه راهکارهای مناسب تر تلاش همگانی داشته باشیم. می دانیم که هر روز، روز خداست و بالاخره ای کاش با همفکری و بدور از هرگونه ترحم و دلسوزی در مسیر احقاق حق معلولین تا حد توان همکاری نماییم ودوباره تکرارمی کنم توای دوست من باورکن که مامیتوانیم. یا علی مدد
 
ارسال در تاريخ چهار شنبه 27 / 6 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

 

یکی از دانشجویان دکتر شفیعی کدکنی خاطره ای را از ایشان بازگو می کند که در یکی از کلاس های درس از زبان ایشان شنیده است
من حدودا 21 یا 22 سالم بود، مشهد زندگی می کردیم، پدر و مادرم کشاورز بودند با دست های چروک خورده و آفتاب سوخته، دست هایی که هر وقت اون ها رو می دیدم دلم می خواست ببوسمشان، بویشان کنم، کاری که هیچ وقت اجازه آن را به خود ندادم با پدرم بکنم اما دستان مادرم را همیشه خیلی آرام مثل "ماش پلو" که شب عید به شب عید می خوردیم بو می کردم و در آخر بر لبانم می گذاشتم.
(استادمان حالا قدری هم با بغض کلماتش را جمله می کند:)
نمی دونم بچه ها شما هم به این پی بردید که هر پدر و مادری بوی خاص خودشان را دارند یا نه؟ ولی من بوی مادرم را همیشه زمانی که نبود و دلتنگش می شدم از چادر کهنه سفیدی که گل های قرمز ریز روی آن ها نقش بسته بود حس می کردم، چادر را جلوی دهان و بینی ام می گرفتم و چند دقیقه با آن نفس می کشیدم... اما نسبت به پدرم؛ مثل تمام پدرها؛ هیچ وقت اجازه ابراز احساسات پیدا نکردم جز یک بار، آن هم نه به صورت مستقیم. نزدیکی های عید بود، من تازه معلم شده بودم و اولین حقوقم را هم گرفته بودم، صبح بود، رفتم آب انبار تا برای شستن ظروف صبحانه آب بیارم. از پله ها بالا می آمدم که صدای خفیف هق، هق مردانه ای را شنیدم، از هر پله ای که بالا می آمدم صدا را بلندتر می شنیدم...
(استاد حالا خودش هم گریه می کند...)
پدرم بود، مادر هم آرامش می کرد، می گفت آقا! خدا بزرگ است، خدا نمیذاره ما پیش بچه ها کوچیک بشیم، فوقش به بچه ها عیدی نمی دیم، قرآن خدا که غلط نمی شه اما بابام گفت: خانم نوه هامون تو تهران بزرگ شدند و از ما انتظار دارند، نباید فکر کنند که ما
حالا دیگه ماجرا روشن تر از این بود که بخواهم دلیل گریه های بابام رو از مادرم بپرسم، دست کردم توی جیبم، 100 تومان بود، کل پولی که از مدرسه گرفته بودم، گذاشتم روی گیوه های پدرم و خم شدم و گیوه های پر از خاک و خلی که هر روز در زمین زراعی، همراه بابا بود بوسیدم.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 26 / 6 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ


متن پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
قال الله العزيز الحكيم: يُريدونَ لِيُطفِئوا نورَاللهِ بِاَفواهِهِم واللهُ مُتِمُّ نورِه وَلوكَرِهَ الكافِرون
ملت عزيز ايران؛ امت بزرگ اسلام

دست پليد دشمنان اسلام بار ديگر با اهانت به پيامبر اعظم صلي الله عليه و آله و سلم كينه ي عميق خود را آشكار ساخت و با اقدامي جنون آميز و نفرت انگيز، خشم مجموعه هاي خبيث صهيونيستي را از تلألؤ روزافزون اسلام و قرآن در جهان كنوني نشان داد. در روسياهي عاملان اين جنايت و گناه بزرگ همين بس كه مقدسترين و نوراني ترين چهره ميان مقدسات عالم را آماج ياوه هاي مشمئز كننده ي خويش ساخته اند. پشت صحنه ي اين حركت شرارتبار، سياستهاي خصمانه ي صهيونيسم و امريكا و ديگر سران استكبار جهاني است كه به خيال باطل خود ميخواهند مقدسات اسلامي را در چشم نسلهاي جوان در دنياي اسلام از جايگاه رفيع خود فروافكنده و احساسات ديني آنان را خاموش كنند. اگر از حلقه هاي قبلي اين زنجيره ي پليد يعني سلمان رشدي و كاريكاتوريست دانماركي و كشيش هاي امريكايي آتش زننده قرآن حمايت نميكردند و دهها فيلم ضد اسلام را در بنگاههاي وابسته به سرمايه داران صهيونيست سفارش نميدادند، امروز كار به اين گناه عظيم و غيرقابل بخشش نمي رسيد. متهم اول در اين جنايت، صهيونيسم و دولت امريكا است. سياستمداران امريكا اگر در ادعاي دخالت نداشتن خود صادقند بايد عاملان اين جنايت شنيع و پشتيبانان مالي آن را كه دل ملتهاي مسلمان را به درد آورده اند، به مجازات متناسب با اين جرم بزرگ برسانند.

برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان نيز بدانند كه اين حركات مذبوحانه ي دشمنان در برابر بيداري اسلامي، نشانه ي عظمت و اهميت اين خيزش و مبشّر رشد روزافزون آن است، والله غالبٌ علي امره

سيدعلي خامنه اي
23/شهريور/1391

ارسال در تاريخ یک شنبه 24 / 6 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

 

 
 
مسابقات دو و میدانی دانش آموزان استثنائی کشور به میزبانی شهر کرمان از 3 تا 6 شهریور ماه بر گزار شد که افتخار آفرینان استان در بخش تیمی برای دومین سال پیاپی قهرمان کشور شدند ، اسامی برگزیدگان به شرح ذیل است :درضمن پسرهای شرکت کننده مدرسه ماهم دوباره باافتخاراول کشوری شدند.
نام دانش آموز
رشته
مقام
نام آموزشگاه
محمد جواد اسماعیلی
پرش طول
اول
شفق
محمد جواد اسماعیلی
دو 20منر
اول
شفق
محمد حسین ناظمی زاده
دو20متر
اول
شفق
محمد حسین ناظمی زاده
دو45متر
اول
شفق
مصطفی دهقان
دو 60متر
اول
شادی
روح الله سلطانی
گویرانی
اول
تلاش
علی باغیانی
گویرانی
دوم
نشاط
محمد مهدی پوررضائی
گویرانی
سوم
عقیل
روح الله سلطانی
دوبل گویرانی
اول
تلاش
علیرضا مروتی
پرتاب وزنه
چهارم
اقبال
 
 
ارسال در تاريخ یک شنبه 24 / 6 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

 

 
1-ما امروزه خانه های بزرگتر اماخانوادهای کوچکتر داریم،راحتی بیشتر اما زمان کمتر
2-مدرک تحصیلی بالاتر اما درک عمومی پایین تر ،آگاهی بیشتر اما قدرت تشخیص کمتر داریم
3-متخصصان بیشتر اما مشکلات  بیشتر ،داروهای بیشتر اما سلامتی کمتر
4-بدون ملاحظه ایام را می گذرانیم ،خیلی خسته از خواب بر می خیزیم ،خیلی کم مطالعه می کنیم،اغلب اوقات تلویزیون نگاه می کنیم وبه ندرت دعا می کنیم.
5-نسبت به اجدادمان چندین برابر مایملک داریم اما ارزشهایمان کمتر شده است.
6-خیلی زیاد صحبت می کنیم ، به اندازه کافی دوست نمی داریم وخیلی زیاد دروغ می گوئیم.
7-زندگی ساختن را خوب یاد گرفته ایم اما زندگی کردن را..
8-تنها به زندگی سا ل های عمر را افزوده ایم ونه زندگی را به سال های عمرمان
9-بیشتر خرج می کنیم اما کمتر داریم،بیشتر خرید می کنیم اما کمتر لذت می بریم.
10-ماتاماه رفته ودر آستانه رسیدن به سایر کرات هستیم ، اما قادر نیستیم برای ملاقات همسایه جدیدمان از یک سوی خیابان به آن سو برویم.
11-فضای بیرون را فتح کرده ایم اما نه فضای درون را،مااتم را  شکافته ایم اما تعصب خود را...
12بیشتر می نویسیم اما کمتر یاد می گیریم ،بیشتر برنامه می ریزیم اما کمتر به انجام می رسا نیم.
13عجله کردن را آموخته ایم ونه صبر کردن را،در آمدهای بالاتری داریم اما اصول اخلاقی پایین تری
14-کامپیوترهای بیشتری می سازیم تا اطلاعات بیشتری نگهداری کنیم ،اما ارتباطات کمتری داریم ،ما کمیت بیشتر اما کیفیت کمتری داریم.
15-اکنون زمان غذاهای آماده اما دیر هضم است ،مردان بلند قامت اما شخصیت های کوتله،سودهای کلان اما روابط سطحی
16-فرصت بیشتر اما تفریح کمتر ،تنوع غذاهای بیشتر اماتغذیه ناسالم
17-در آمد بیشتر اما طلاق بیشتر ،منازل رویایی اما خانوادهای از هم پاشیده
 
 
لذا پیشنهاد می شود که:
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 24 / 6 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

ويكتوريا دختر زيبا و باهوش پنج ساله اي بود.

يك روز كه همراه مادرش براي خريد به فروشگاه رفته بود، چشمش به يك گردن بند مرواريد بدلي افتاد كه قيمتش ??/? دلار بود، دلش بسيار آن گردن بند را ميخواست. پس پيش مادرش رفت و از مادرش خواهش كرد كه آن گردن بند را برايش بخرد.

مادرش گفت:
خوب! اين گردن بند قشنگيه، اما قيمتش زياده، خوب چه كار مي توانيم بكنيم!
من اين گردن بند را برات مي خرم اما شرط داره، وقتي به خانه رسيديم، يك ليست مرتب از كارها كه مي تواني انجام شان بدهي رو بهت مي دم و با انجام آن كارها مي تواني پول گردن بندت رو بپردازي و البته مادر بزرگت هم براي تولدت چند دلار تحفه مي ده و اين مي تونه كمكت كنه.

ويكتوريا قبول كرد

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 22 / 6 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

 


۱. به ریسمان قرآن چنگ بزن و از او خیرخواهی نما، حلال آن را حلال و حرام آن را حرام شمار.

۲. به آن‌چه از حق در گذشته بود، تصدیق کن.

۳. از حوادث گذشته دنیا برای باقی‌مانده‌ی آن پند گیر که پاره‌ی آن شبیه پاره‌ی دیگر است و پایان آن به آغازش می‌پیوندد و همه‌ی آن فانی و جدا‌شدنی است.

۴. بزرگ دار نام خدا را به این‌که آن را جز بر حق به زبان نیاوری.
هرگز آرزوی مرگ مکن، مگر با تعهدی محکم (که مطمئن به رستگاری باشی).

۵. مرگ و بعد از مرگ را فراوان یاد کن.

۶. هرگز آرزوی مرگ مکن، مگر با تعهدی محکم (که مطمئن به رستگاری باشی).

۷. بپرهیز از هر کاری که انجام‌دهنده آن، آن را برای خویش می‌پسندد و اما برای عموم مسلمانان ناخوشایند است.

۸. بپرهیز از هر کار مخفی که از انجام آشکار آن شرم می‌شود، از هر کاری که چون کننده آن مورد سؤال قرار گیرد، انکار کند یا عذر خواهی.

۹. آبروی خود را آماج تیر سخن (دیگران) قرار مده.

۱۰. همه آن‌چه شنیده‌ای را به مردم بازگو مکن که همین برای دروغ‌گویی کافی است.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 22 / 6 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

 

 
شهادت ششمین نور از انوار الهی حضرت امام جعفر صادق پایه گذارمذهب شیعه را خدمت شما و همه ی مسلمین بخصوص شیعیان تسلیت عرض می کنیم . قال الصادق (ع) : مومن به اندازه ی کارهای خوبش آزمایش می شود پس هر که دینش درست و کارش نیکو باشد بلایش سخت گردد چرا که خداوند عز و جل دنیا را نه برای پاداش مومن قرار داده و نه کیفری برای کافر و هرکس دینش سست و عملش ضعیف باشد بلایش اندک باشد . ( بحارالانوار ۶۷ )
ارسال در تاريخ جمعه 22 / 6 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد