شفق مدرسه‌ای به رنگ عشق

براي روشن شدن مطلب ، دو کودک استثنايي را در نظر بگيريد . اولي پسري ده ساله و دومي دختري هفت ساله است و هر دو در يادگيري آداب اجتماعي دچار مشکل هستند . اگر شما والدين اين بچه ها بوديد چگونه مي توانستيد به آنها کمک کنيد تا مهارت ها و آداب اجتماعي را بياموزند . پيشنهادهاي زير آموزش راهبردهايي در اين خصوص است که به اين قبيل کودکان کمک مي کند تا اميال خود را کنترل کرده و توقعات اجتماعي را نيز برآورده سازند :

رفتاري را که مي خواهيد به فرزندتان بياموزيد سرمشق قرار دهيد ، مثلا وقتي مي خواهيد وارد مکاني شويد در بزنيد و اجازه بگيريد و يا هنگامي که مي خواهيد جايي را ترک کنيد ، به او گوشزد کنيد که با وجود اين که او دوست دارد بيشتر بمانيد ولي اکنون وقت رفتن است . مطمئن باشيد فرزندتان شنيده باشد که شما از صاحبخانه تشکر کرديد .



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 17 / 2 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

اموختن زیباتر وماندگارتر است: نه مقاومت جاهلانه: به کجا چنین شتابان : بشنو تفکر کن : بعد اقدام.

انتقادپذیری و انتقاد کردن موثر دارای اهمیت زیادی برای موفقیت سازمانی است. اموری چون ارزشیابی عملکرد ، مشارکت در تیم‌های کاری ، خدمات رسانی به مشتریان و کنترل کیفیت ، بستگی به بکارگیری مطلوب انتقادپذیری و انتقاد کردن دارد و کار پیچیده‌ای است. انتقاد با ابراز احساسات درباره موضوعات پیچیده و مشکل ، می‌تواند تخریب کننده و حتی بسیار خطرناک باشد. بکارگیری ضعیف انتقاد ، منجر به شکست افراد و سازمان‌ها می‌شود، از سوی دیگر استفاده آگاهانه و خردمندانه از انتقاد به شکوفایی افراد و سازمان‌ها منجر خواهد شد.

 

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 16 / 2 / 1391برچسب:انتقادپذيري, توسط علی انتظاری زارچ

همه آرزوی داشتن دندان هایی زیبا، مرتب و سفید، را دارند اما اغلب از کدر بودن دندان های مان هنگام خنده، ناخرسند می‌شویم.

 

چه چیزی دندان هایم را زرد می‌کند؟ و چه طور می‌توان دندان ها را کاملاً سفید نگه داشت؟



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 9 / 2 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

چگونه یک کلاس فعال داشته باشیم ؟

روزگاری که معلم به عنوان گوینده و دانای کلاس و دانش آموز فقط به عنوان شنونده در کلاس حاضر می شد سپری شده است ، زمانی دانش آموز را به عنوان یک لیوان خالی در نظر می گرفتند که باید به وسیله ی معلم و کتاب های درسی پر شود ولی اکنون اشتباه بودن این تفکر به اثبات رسیده است . اکنون دانش آموز را باید آتشی افروخته بدانیم که معلم آن را شعله ورتر می کند . در ادامه روش ها و راه کارهایی برای فعال کردن کلاس ریاضی و بهبود جریان یاددهی یادگیری ارایه می شود .



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 30 / 1 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

عوامل روانی

1- آمار نشان می دهد كه 1% از جمعیت روانی شدید و 10% آنها از اختلالات روانی خفیف در رنج هستند . در بیماریهای روانی تغیرات غیر طبیعی در رفتار و روان شخص به وجود می آید و باعث ایجاد اختلال در فعالیتهای فرد می شود . جسم و روان بهم وابسته هستند و عده ای به دلیل اینكه هنوز نمی دانند بیماری روانی چیست . هنگامی كه به مراكر بهداشتی و درمانگاهها و یا بیمارستانها مراجعه می كنند . غالبا" بیماریهایی جسمی را مطرح می كنند . چنانچه مربیان و معلمین نسبت به بیماریهای روانی موجود در روح كودك پی نبردند و درصدد علت یابی و رفع آن برنیایند باعث خواهد شد كه این عوامل در روی تحصیل دانش آموزن اثر گذاشته و موجبات افت تحصیلی او را فراهم كنند . در ذیل به چند نمونه از عوامل روانی كه موجبات افت تحصیلی در درس ریاضیات را فراهم می كنند اشاره می شود .



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 30 / 1 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

نرم افزارهای امنیتی سیستم
فایروالها آنتی ویروسها و آنتی اسپمها برنامه هایی هستند که قائدتا باید انرژی زیادی را از سیستم بگیرند. چونکه این نرم افزارها در اولین فرصتی که در بوت پیدا کنند اجرا میشوند و منابعی را که لازم دارند در اختیار خود میگیرند.
نمونه ها:
Norton Internet Security 2006
McAfee SecurityCentre
Kaspersky Internet Security 6.0.0.303
BitDefender v10




ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 29 / 1 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

 

  •  بازی های وانمودی به کسب مهارت های اجتماعی و عاطفی کمک می کنند

هنگامی که کودک شما در حال بازی وانمودی  است، به شکل فعال نقش های عاطفی و اجتماعی زندگی را تجربه می کند. او با بازی های جمعی می آموزد که چگونه نوبت را رعایت کند، چگونه به ترتیب، مسئولیت ها را تقسیم کند و خلاقانه به حل مشکل بپردازد. هنگامی که کودک شما شخصیت های مختلفی را وانمود سازی می کند، درحال  تجربه کردن "راه رفتن با کفش های دیگری است". با کفش های دیگران راه رفتن" به دستیابی او به مهارت های مهم اخلاقی و همدلی یاری می رساند. برای خردسالان طبیعی است که دنیا را از دید خود و با محوریت خود ببیند. آن ها با کمک بازی های جمعی، کم کم احساسات دیگران را درک می کنند. وقتی کودک پی می برد که با وانمودسازی می تواند خود را به جای هر کس و هر چیزی بگذارد، اعتماد به نفس  پیدا می کند!

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 22 / 1 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

کتاب پارچه ای چیست؟
کتاب های لمسی پارچه ای برای کودکان کم بینا و نابینا و همچنین افرادی که دچار کم توانایی های فیزیکی و ذهنی هستند، مناسب اند. این کتاب ها بهترین راه برای آشنایی با لذت خواندن و وسیله ای ارزشمند برای کمک به درک مفاهیم واژگان و ایده ها هستند. این کتاب ها سبب ایجاد رابطه ی متقابل میان کودک نابینا با همکلاسان و افراد خانواده اش می شوند و او را تشویق به خواندن و لذت بردن می کنند.
بهترین نوع کتاب های لمسی آن هایی هستند که در تولیدشان از  انواع گوناگون پارچه با بافت های متفاوت استفاده شده باشد و نه آن هایی که به تمامی با پارچه های نرم و لطیف تهیه شده اند. کتاب های لمسی باید به حد کافی محکم باشند تا در برابر هیجانات خواننده تاب بیاورند، متنی کوتاه و تصاویر ساده داشته باشند و مهم تر اینکه در هر وضعیت و حالتی قابل لمس باشند. بسیاری از کودکانی که قدرت دیدن حروف نوشتاری را ندارند، به اندازه ای از بینایی برخوردار هستند که از رنگ های شفاف و کنتراست بالای میان آن ها لذت ببرند. برخی از کودکان به طور خاص می توانند تلالو  برخی پارچه ها را تشخیص دهند.  اگر کتاب ها دارای صدا و بو باشند، جذابیت شان صد چندان می شود.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 22 / 1 / 1391برچسب:, توسط علی انتظاری زارچ

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد